• Çanakkale booked.net
    +18°C

Haberler


15

 Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası, Güney Marmara Bölgesinde “Hazır Paketlenmiş Gıda Sektörüne Yönelik” yürütmekte olduğu Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) Projesi kapsamında; projede yer alan 26 firmadan toplam 41 katılımcının bulunduğu faaliyette “Rekabetçi Ürün ve Pazar Stratejileri” eğitimi gerçekleştirdi

 

ÇTSO Kongre Fuar Merkezinde 13 ve 14 Ocak 2018 tarihlerinde 2 farklı oturumda gerçekleştirilen eğitimlere; Akpınar Süt Ürünleri, Akuatek Su Ürünleri, Anadolu Etap, Atiye Laçin Gıda, Bayram Gıda, Barış Çeliker Gıda, Biga Dörtel Gıda, Bozcaada Velidede,Çiçek Yağ Has Un, Çelik Grup, Deva Zeytin, Damlıca Gıda, Dizem Yapı Gıda, Elta Gökçeada, Fer-Çelik Ambalaj, Gelibolu Zaferler Çiftliği, Has Un, Hisar Süt, İÇDAŞ Dış Ticaret, Özadamarlar Un, Papağan Gıda, Salto Serez Gıda, Şerize Hatun Gıda, Tatlan Pazarlama, Tellioğlu Yem Gıda ve Uysallar Balıkçılık firmaları katıldı. Rönesans Değişim ve Yönetişim Bilimleri Enstitüsü Uzmanı Ceyhun Yeşilşerit tarafından eğitimin ilk gününde “Rekabetçi Ürün” konusunda ulusal ve uluslararası örnek çalışmalar ve uygulanan metodoloji hakkında bilgiler verildi. Eğitimin ikinci günkü oturumunda ağırlıklı olarak firmaların ürettikleri ürünlerin Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu (GTİP) kodlarının açılımı, bu kod ile firmalarımızın uluslararası pazarlarda satmayı planladıkları ürünlerle ilgili hedef ülkelerdeki alış ve satış pozisyonlarının nasıl oluştuğu, hangi pazarlara hemen, hangi pazarlara orta ve uzun vadede girilmesi gerektiği gibi ihracatın olmazsa olmazları konularında örnek anlatımlı ve uygulamalı eğitim verildi. Odanın yürütmekte olduğu UR-GE Projesi hakkında bilgi veren Yönetim Kurulu Başkanı T. Selçuk Semizoğlu; “Firmalarımızın projemize olan ilgisi her geçen gün artarak devam ediyor. Bizde imkanlar dahilinde konusunda en uzman kişileri davet ederek eğitimlerin niteliğini arttırmayı hedefliyoruz. Eğitimlerimizde ağırlıklı olarak uygulamalara öncelik veriyoruz. Bilgiye ulaşmak günümüzde zor değil ama tecrübeyi satın almanın maliyeti kolay olmuyor. Hedefimiz bu konuda firmalarımızın ihracat konusundaki taleplerine cevap verebilmektir.” ifadelerine yer verdi. İki gün süren Rekabetçi Ürün ve Pazar Stratejileri eğitimi, katılımcılara sertifikaların verilmesi ve toplu fotoğraf çektirilmesi ile son buldu.

Okunma Sayısı: 361
resim